Mitt LavKarboLiv (LCHFliv)

Spis det evolusjonen, ikke industrien, har tilpasset oss!

SPINNINGØKT 5 PÅ SPENS RYKKINN I MARSJFART PÅ 90 % (Mitt LavKarboLiv (LCHFliv))
leser bloggen akkurat nå! Les om bloggens historie her!

STARTSIDEN

Bloggens historie

Ronnie W. Mathisen

Ronnie W. Mathisen
Mitt navn er Ronnie W. Mathisen, jeg er 40 år og startet kampen mot kiloene 1. januar 2010. Den gangen veide jeg 110 kg. Kampen startet med å spise mer grovt brød, frukter og det vi blir informert om skal være sunt. Etter 3 måneder uten gode resultat den 23. mars 2010, startet jeg med LavKarbo som snudde alt på hodet. Og heldigvis for det. Nå holder jeg foredrag, veileder mennesker i samme situasjon og blogger om mitt LavKarboLiv. RonnieM ;-)

Kontakt meg på: ronnie.m@thisen.com

Follow LavKarboLiv on Twitter


Kategorier

Widgets

SPINNINGØKT 5 PÅ SPENS RYKKINN I MARSJFART PÅ 90 %

Publisert: 12.mar.2012 @ 22:49 Kategori: 22) Lavkarbo og TRENING Kommentarer: 1 kommentar

Se hele treningsresultatet her

Spinningøkt nr 5 utførte jeg på Spens på Rykkinn. Min gode venn Henriette driver stedet og inviterte meg til en spinningøkt. Henriette var en god instruktør og ga klare instruksjoner. Økten for mitt vedkommende varte i 55 minutter.

Men i dag brukte jeg litt tid på å komme meg opp til marsfart på 90 prosent av makspuls. Jeg merker at bena har vært med på fire tøffe spinningøkter i det siste. Tror det er lurt å ta et par dager hvile nå. Men fremdeles har jeg ikke antydning til melkesyre. Mulig jeg har høy smerteterskel og ikke kjenner melkesyre så lett, ikke vet jeg? Hadde vært artig å målt melkesyreverdier i benene etter en hard spinningøkt. Etter oppvarming stod jeg hele del 1 og del 2 for å holde 90 % av makspuls. Fire timer før trening spiste jeg to egg og en pakke bacon. Under trening kun inntak av vann. Umiddelbart etter trening drakk jeg en proteinshake.

Spørsmålet er om hvor raskt restitusjonen skjer når man går på lavkarbo da vi ikke får rester av karbohydratforbrenning i form av melkesyre. Men muskelaturen trenger jo tid til å lege seg men hvor lang tid, det er spørsmålet? Har du erfaringer rundt dette?

Under har jeg laget en tabell som viser gjennomsnittpuls i de forskjellige delene av treningen.


Da tar jeg hvile et par dager fra spinning. Men hvor lenge....

1 kommentar:

Postet den: 13.mar.2012, klokken: 07:58

Oskar kommenterer:


Viktig med restitusjon også og når du går på LCHF trenger en kortere restitusjon. Lite melkesyre i kroppen gjør at en trenger kortere restitusjontid, og jeg blir ikke så skutt, selv etter harde økter.
Kommenter det du har på hjertet
Useriøse eller rene "kommenter tilbake" kommentarer vil bli slettet.
Kommentarer med ekstern link går til godkjenning før den blir lagt ut. RonnieM

Brevkurs

OPPSTART NÅ
Lavkarboliv brevkurset passer for deg som ønsker å gå over til et lavkarbo kosthold eller deg som allerede har gått over og trenger motivasjon og kunnskap innen lavkarbo.

Les mer om kurset her!

Annonse

LCHF FOR HELE FAMILJEN
Riktig mat gir fornøyde barn av Monique Forslund

Kjøp boken her!

MATREVOLUSJONEN
Alt du trenger å vite om lavkarbo av Andreas Eenfeldt

Boken koster kr 349,-
E-boken koster kr 99,-
Kjøp boken her!

Siste innlegg

Viktige helseblogger

hits