Mitt LavKarboLiv (LCHFliv)

Spis det evolusjonen, ikke industrien, har tilpasset oss!

SPINNINGØKT 6 CHALLENGE INTERVALL MED STYRKETRÅKK (Mitt LavKarboLiv (LCHFliv))
leser bloggen akkurat nå! Les om bloggens historie her!

STARTSIDEN

Bloggens historie

Ronnie W. Mathisen

Ronnie W. Mathisen
Mitt navn er Ronnie W. Mathisen, jeg er 40 år og startet kampen mot kiloene 1. januar 2010. Den gangen veide jeg 110 kg. Kampen startet med å spise mer grovt brød, frukter og det vi blir informert om skal være sunt. Etter 3 måneder uten gode resultat den 23. mars 2010, startet jeg med LavKarbo som snudde alt på hodet. Og heldigvis for det. Nå holder jeg foredrag, veileder mennesker i samme situasjon og blogger om mitt LavKarboLiv. RonnieM ;-)

Kontakt meg på: ronnie.m@thisen.com

Follow LavKarboLiv on Twitter


Kategorier

Widgets

SPINNINGØKT 6 CHALLENGE INTERVALL MED STYRKETRÅKK

Publisert: 16.mar.2012 @ 07:02 Kategori: 22) Lavkarbo og TRENING Kommentarer: 1 kommentar



Se hele resultatet her.

Denne gangen ville jeg ta det litt mer med ro, altså ikke ligge på 90 % av makspuls hele tiden. Jeg ønsket å sitte mest mulig som de andre, noe som er helt nytt for meg. Jeg har alltid stått og tråkket tidligere for å klare å ha høy puls. Dette for at jeg ennå ikke har styrke i benene for å kunne ha høy puls ved sittende stilling. Men jeg føler at muskelaturen begynner å komme i benene. Ihvertfall psykisk så jeg valgte å starte sittende som de andre.

Intervall 1 på 11:39 (mm:ss): Jeg hadde bestemt meg for å ligge på 82 % av makspuls sittende. Dette klarte jeg ikke å komme opp i. Derfor reiste jeg meg opp på sykkelen og fikk opp pulsen for så å sette meg igjen. Da klarte jeg å sitte å tråkke i 83 % av maks i gjennomsnitt.

Intervall 2 på 09:39: Jeg reiste meg noen sekunder etter pause for å få opp pulsen. Deretter satte jeg meg og holdt en snitt puls på 84 % av maks.

Intervall 3 på 15:00: Samme som intervall 2. Reiste meg etter pause i noen sekunder og satte meg og tråkket jevnt. Snittpuls 87 % av maks.

Intervall 4 på 13:20: Samme som intervall 2 og 3. Snittpuls 90 % av maks.

Intervall 5 på 10:42: Denne ble litt psykisk krevende. Instruktøren hadde hele timen fortalt at det kun var fire intervall. Men når vi var ferdig med den fjerde så han at det var en til. Jeg kommenterte: "flaks for meg som la meg på 90 % av makspuls på siste intervall". Han svarte:"Klarer du det på siste intervall også, er du god". Jeg nullstilte meg, reiste meg på sykkelen noen sekunder for å få opp pulsen for så å legge meg på 91-93 % av maks. Jeg må innrømme at jeg måtte opp og stå ved flere anledninger under det siste intervallet for å holde pulsen oppe. Snittpuls 92 %.

Jeg er kjempe fornøyd med økten. På 01:31:43 forbrant jeg 1331 kcal ut i fra klokken. Mulig jeg trener for høyt. Men uten antydning av melkesyre i benene, er det vanskelig å la være. Men hvis det er slik at kroppen på et tidspunkt ikke klarer mer, er det kanskje best å ligge litt lavere. Ikke vet jeg. Har du noe erfaringer på dette?

1 kommentar:

Postet den: 17.mar.2012, klokken: 15:15

Oskar kommenterer:


En flott økt, du gir virkelig jernet.

Har du funnet noen steder å ta en laktat-test? Er også spent på din makspuls..
Kommenter det du har på hjertet
Useriøse eller rene "kommenter tilbake" kommentarer vil bli slettet.
Kommentarer med ekstern link går til godkjenning før den blir lagt ut. RonnieM

Brevkurs

OPPSTART NÅ
Lavkarboliv brevkurset passer for deg som ønsker å gå over til et lavkarbo kosthold eller deg som allerede har gått over og trenger motivasjon og kunnskap innen lavkarbo.

Les mer om kurset her!

Annonse

LCHF FOR HELE FAMILJEN
Riktig mat gir fornøyde barn av Monique Forslund

Kjøp boken her!

MATREVOLUSJONEN
Alt du trenger å vite om lavkarbo av Andreas Eenfeldt

Boken koster kr 349,-
E-boken koster kr 99,-
Kjøp boken her!

Siste innlegg

Viktige helseblogger

hits