Mitt LavKarboLiv (LCHFliv)

Spis det evolusjonen, ikke industrien, har tilpasset oss!

33) Min LavKarbo middag (Mitt LavKarboLiv (LCHFliv))
leser bloggen akkurat nå! Les om bloggens historie her!

STARTSIDEN

Bloggens historie

Ronnie W. Mathisen

Takk for at du er innom bloggen min. Mitt navn er Ronnie W. Mathisen (40). Jeg startet kampen mot kiloene i januar '10 når jeg veide 110 kg. De første månedene spiste jeg mer grovt brød, frukter og det vi har lært oss skal være sunt. Problemet var at jeg hele tiden var sulten/fysen på mat og søtsaker. Etter 3 måneder uten gode resultat for hverken vekt eller helse sluttet jeg med Statens anbefalinger. Mars '10 startet jeg med LavKarbo/høyfett som snudde alt på hodet. Overflødig fett ble borte og helsen bedret seg vesentlig. Min vekt pr mars '12 : 81 kg. Nå holder jeg foredrag, veileder mennesker i samme situasjon og blogger om mitt LavKarboLiv. Hilsen Ronnie

Kontakt meg på: ronnie.m@thisen.com

Follow LavKarboLiv on Twitter

Widgets

Kategori: 99) Diverse uten kategori

Nyfisket Seig på bordet

Publisert: 08.04.2012 @ 20:58 Kategori: 33) Min LavKarbo middag Kommentarer: 0 kommentarer
Vi ble kjent med noen dansker som hadde vært ute å fisket. De var i beita etter poser å ha fisken de hadde fanget i. Jeg var ikke i om de hadde fanget hundrevis med fisk. I bytte mot en rull poser fikk vi ny-fisket Seig tilbake. Sondre viste ingen frykt for hverken blod eller innvoller når han hj...

Grilling i Risør

Publisert: 08.04.2012 @ 20:49 Kategori: 33) Min LavKarbo middag Kommentarer: 0 kommentarer
Vi tilbringer påsken i år på sørlandet. Nærmere bestemt i Risør hvor jeg går Campingvogn. I kveld skal vi kose oss med grillet fillete. Jenta mi, Monique, er verdens beste kokk. Og det liker jeg. Gleder meg.

Middag på Fridays i Stockholm

Publisert: 02.04.2012 @ 07:57 Kategori: 33) Min LavKarbo middag Kommentarer: 1 kommentar
På lørdagskvelden besøkte vi Fridays på torget i Stockholm. Jeg valgte en Entrecote på 280 gram med ekstra brokkoli. Ingen ting er som en saftig Entrecote på Fridays...

Middag med 50 kostrådgivere fra mfHelseutbildning

Publisert: 01.04.2012 @ 19:05 Kategori: 33) Min LavKarbo middag Kommentarer: 0 kommentarer
Det var kjempe moro å gå ut å spise middag med en hel gjeng kostrådgivere i Stockholm.Monique og jeg var plassert på VIPbordet med bl.a. grynder Jonas Bergqvist, Dr Andreas Eenfelt, Cathrine Schuck.Vi kom tidligere enn de andre og startet kvelden med en sydafrikansk rødvin. Kvelden var kjempe hy...

LADER OPP MED EN BIFF PÅ KRYDDER I SKISTORSENTER FØR FOREDRAGET

Publisert: 07.03.2012 @ 17:19 Kategori: 33) Min LavKarbo middag Kommentarer: 2 kommentarer
Da er det ikke lenge til foredraget mitt for Kostreform for bedre helse sitt lokallag Follo. Jeg havnet på en restaurant som heter Krydder i Skistorsenter. Maten var det ingenting å si på, men å sitte en time å vente på maten og få en tallerken full av pommes frits er ikke greit. Middagen ble e...

REKER MED MAJONES. MÅTTE BARE HA DET!

Publisert: 27.02.2012 @ 23:04 Kategori: 33) Min LavKarbo middag Kommentarer: 0 kommentarer
I dag fikk jeg et kick på reker, så jeg kjøpte ei lita bøtte med reker i lake. Det var kjempe digg. Jeg spiste opp nesten hele bøtta...

SØNDAGSKOS MED LAVKARBO PIZZA

Publisert: 05.02.2012 @ 20:57 Kategori: 33) Min LavKarbo middag Kommentarer: 7 kommentarer
Lavkarbopizza har liksom blitt en søndagstradisjon. En god søndagstradisjon, der altså!

LØRDAGSPIZZA-KOS

Publisert: 21.01.2012 @ 19:45 Kategori: 33) Min LavKarbo middag Kommentarer: 4 kommentarer
Lavkarbo pizza er så utrolig godt. Heldigvis var det mer til overs så frokosten i morgen er i boks.

MAT I BILEN

Publisert: 13.01.2012 @ 22:22 Kategori: 33) Min LavKarbo middag Kommentarer: 3 kommentarer
Er på vei til Karlstad i bil. Mat har det blitt lite av i dag. Kun to egg til frokost. Deretter et par kopper kaffe med fløte. Det har jeg stått meg på helt til nå. Hadde ikke tid til middag før jeg satte meg i bilen. Løsningen ble Kiwi. Der kjøpte jeg en Castello White ost og en pakke Spekeskin...

HVA SPISER MAN I NANNESTAD SKISENTER?

Publisert: 12.01.2012 @ 19:27 Kategori: 33) Min LavKarbo middag Kommentarer: 0 kommentarer
Når sulten melder seg i et skisenter, er det godt de har pølser. I Nannestad skisenter har de pølser fra Østli pølsemaker som holder til i Maura. Kjempe gode er de!

DEILIG LAKS TIL MIDDAG

Publisert: 09.01.2012 @ 08:44 Kategori: 33) Min LavKarbo middag Kommentarer: 0 kommentarer
Etter en dag i Trysil disket vi opp nydelig laks til middag. Til laksen lagde vi brokkolimos og en fet saus av rømme.

KALKUN TIL FAMILIEMIDDAG

Publisert: 30.12.2011 @ 15:08 Kategori: 33) Min LavKarbo middag Kommentarer: 0 kommentarer
I går hadde vi en kosestund med barna våre. Vi spiste særdeles god mat som bildet viser. Nemlig kalkunfilet. Det var kjempe godt! En ordentlig koselig familiekveld var det!

Ribbe og lavkarbo til nyhetene om dårlig sædkvalitet.

Publisert: 23.12.2011 @ 16:59 Kategori: 33) Min LavKarbo middag Kommentarer: 1 kommentar
Forrige dagen satt jeg meg ned på Café Aroma på Lillestrøm torg. Jeg bestilte en juletallerken og håpet på sprø svor. Jeg hadde med dagens VG og skulle skrive av artikkelen om dårlig sædkvalitet hos mus som var foret med fettrik mat. Det gikk ganske fort å skrive av artikkelen. Heldigvis lærte j...

Svensk julbord Karlstad

Publisert: 17.12.2011 @ 19:05 Kategori: 33) Min LavKarbo middag Kommentarer: 0 kommentarer
I kveld er jeg på svensk julbord med Monique og hennes barn i Karlstad. Vi har reservert bord for lenge siden. Restauranten vi er på heter Via Appia og ligger mitt i sentrum. Kvelden er duket for en koselig kveld. Svensk julbord er kjent for sine mange retter. Godt jeg er sulten...

Deilig kyllingfilet...

Publisert: 07.12.2011 @ 18:59 Kategori: 33) Min LavKarbo middag Kommentarer: 3 kommentarer
I dag spiste jeg en deilig kyllingfilet til middag. Ingen ting er som kylling. I tillegg til hadde jeg brokkoli, tomat og løk. Til middagen drakk jeg vann laget på min nyinnkjøpte Sodastream maskin. NYDELIG!

Guttas julebord 2011

Publisert: 03.12.2011 @ 18:40 Kategori: 33) Min LavKarbo middag Kommentarer: 0 kommentarer
I dag er det duket for guttas julebord 2011. I år valgte vi Lillestrøm kulturhus. Der skal vi spise god mat og se showet til Linn Skåber, Linn og gutta.Til middag bestilte jeg en kalv til gutta. Middagen smakte deilig.Men fettandelen ble veldig lav. Derfor bestilte jeg en kaffe med kremfløte.Lin...

Middag ned Lille måne forlag

Publisert: 27.11.2011 @ 11:28 Kategori: 33) Min LavKarbo middag Kommentarer: 0 kommentarer
Forlagssjef Jan i Lille måne forlag inviterte til middag for alle foredragere. Til kjøttet valgte valgte jeg nydelig brokkoli og ekstra smør. På smøret la jeg på litt krydder. Det smaker så godt.

Nydelig steak med paprika, aspargis, brokkolimos og en kryddersaus.

Publisert: 23.11.2011 @ 10:24 Kategori: 33) Min LavKarbo middag Kommentarer: 2 kommentarer
Nydelig steak med paprika, aspargis, brokkolimos og en kryddersaus. I tillegg ble det selvfølgelig en klatt smør, et glass med litt rødt og et glass vann med isbiter.

Lavkarbo pizza! I helgen fikk jeg servert lavkarbo pizza

Publisert: 22.11.2011 @ 08:51 Kategori: 33) Min LavKarbo middag Kommentarer: 3 kommentarer
Lavkarbo pizza! I helgen fikk reservert lavkarbo pizza. Jeg har aldri tidligere spist dette, så overraskelsen ble stor. Bunnen lages av ost og egg. Fyllet av alt mulig deilig mann finner i et lavkarbo kjøleskap. Pizzaen toppes med revet ost. Det smakte helt fantastisk. Dette blir ikke siste gange...

Da er middagen servert og spist.

Publisert: 12.11.2011 @ 21:02 Kategori: 33) Min LavKarbo middag Kommentarer: 1 kommentar
Da er middagen servert og spist. Den smakte helt nydelig. Jeg bestilte selvfølgelig ekstra smør...

Fridays i Stockholm!

Publisert: 12.11.2011 @ 20:04 Kategori: 33) Min LavKarbo middag Kommentarer: 0 kommentarer
Fridays i Stockholm! Dette var fantastisk. Velg din steak, velg din saus og velg tilbehør. Passer meg mitt i blinken etter tre dager på helsemessen... Det blir en New York Stripe, kongen av biffer. Bearnaise og Brokkoli med hvitløksmør. Kan ikke vente

Hovedretten jeg ble servert hos Brasserie france ble andelår med spinat.

Publisert: 03.11.2011 @ 14:13 Kategori: 33) Min LavKarbo middag Kommentarer: 0 kommentarer
Hovedretten jeg ble servert hos Brasserie france ble andelår med spinat. Til maten fikk jeg servert et sausenebb med barnais saus og en ekstra skål med salat. Maten smakte nydelig. Jeg ble mett og god. Jeg ønsker å tillegge av restauranten var ekstremt imøtekommende og viste forståelse på kosthol...

Gutten min fikk ansvaret for å krydre kveldens middag.

Publisert: 27.10.2011 @ 08:18 Kategori: 33) Min LavKarbo middag Kommentarer: 3 kommentarer
Gutten min fikk ansvaret for å krydre kveldens middag. Ut i fra det lure smilet kan du jo gjette om han krydret mitt eller sitt kjøtt med chilli Explotion krydder. I går kjøpte jeg økologisk kjøtt fra Meny. Stekte det i kokos olje. Lagde grillspid til gutten min og vanlig stykke til meg selv. Kjø...

Hestesteak med brokkoli- og sjampinjongstuing

Publisert: 18.10.2011 @ 15:17 Kategori: 33) Min LavKarbo middag Kommentarer: 19 kommentarer
Sist jeg var hos slaktern valgtejeg hestestek. Jeg ble fortalt av slakteren atde tar hånd om hester som av naturlige årsaker har kort tid igjen. Og at de blir slaktet av den grunn. Det ruller en debatt over landet om det samfunnsøkonomiske ved å spise ku dersom alle skulle gjort det. At det er u...

Publisert: 15.10.2011 @ 22:07 Kategori: 33) Min LavKarbo middag Kommentarer: 2 kommentarer
I dag var jeg innom et slakteri og kjøpte både økologiske egg med dobbel plomme og en god stek. Ingenting er som gode råvarer.

Pepperbiff i Risør

Publisert: 06.10.2011 @ 18:58 Kategori: 33) Min LavKarbo middag Kommentarer: 1 kommentar
I dag gikk turen til Risør for å pakke sammen sommertelte på campingvognen min. Etter at teltet var nede og alt vannet tømt for vinteren gikk turen til sentrum for å spise. Jeg spiste på Bryggen restaurant hvor jeg bestilte en pepperbiff med grønnsaker og bearnaise. Potetene ble byttet med ekstr...

Lille måne forlag innviterte meg til middag etter seminaret.

Publisert: 29.09.2011 @ 00:43 Kategori: 33) Min LavKarbo middag Kommentarer: 2 kommentarer
Lille måne forlag innviterte meg til middag etter seminaret. Som den blyge personen jeg er, takket jeg JA! Både Espen Rostner og Andreas Eenfeldt var til stedet. Vi spiste filet av fisk, spinat, blomkål, bacon. Det smakte nydelig. Jeg tror jeg må revurdere min påstand om at jeg ikke liker fisk...

Middagen i dag ble en stek.

Publisert: 19.09.2011 @ 00:57 Kategori: 33) Min LavKarbo middag Kommentarer: 0 kommentarer
I dag tok jeg meg en felfortjent stek på restaurant. Jeg var ganske sulten, så jeg tok rikelig med smør for å bli mett. Salaten inneholdt både gulrøtter og eple. Eplebitene var enkle å plukke ut, men jeg spiste reisten. Sausen var nok ikke helt etter lavkarbo "boka", men det smakte godt og jeg ...

Middagen i dag ble en Entrecote med peppersaus, brokkoli og champinjong

Publisert: 30.08.2011 @ 20:17 Kategori: 33) Min LavKarbo middag Kommentarer: 2 kommentarer
I dag lagde jeg med to entrecoter med en god dasj peppersaus. Til kjøttet hadde jeg brokkoli og champinjong. Etter at kjøttet var nesten ferdig la jeg på ost som smeltet over kjøttet...

Jeg spiste når jeg ikke var sulten...

Publisert: 23.08.2011 @ 20:23 Kategori: 33) Min LavKarbo middag Kommentarer: 0 kommentarer
I går gjorde jeg noe jeg egentlig aldri gjør, nemlig å spise når jeg ikke er sulten. Jeg burde ha hoppet over middagen. I dag har jeg nesten ikke kjent sultfølelsen pga inntaket i går. Jeg startet dagen med 8 stk Parranøtter som holdt energien oppe helt til klokken 13:00 når jeg spiste 260 gram O...

LA: Animal restaurant i Hollywood

Publisert: 11.08.2011 @ 11:37 Kategori: 33) Min LavKarbo middag Kommentarer: 5 kommentarer
Under helseseminaret i Los Angeles ble jeg anbefalt en resutaurant i Hollywood. Restauranten heter Animal og serverer bare retter fra dyr. Jeg hadde blandede følelser når jeg leste menyen første gang. Der stod det: Griseører Harelår Hval hjerne Grisehaler osv... Selv synes jeg det var...

LA: Middag på St. Monica

Publisert: 08.08.2011 @ 18:08 Kategori: 33) Min LavKarbo middag Kommentarer: 0 kommentarer
Når man er i Los Angeles er et helt obligatorisk å besøke St. Monica piren. Selv om det mer er en turistmagnet enn en opplevelse å få med seg. På piren bestilte jeg en medium stekt stek. Men desverre for meg, så fikk jeg en svidd kullbit på tallerken. Synd jeg var så sulten for jeg kunne ikke ve...

LA USA: The Cheesecake Factory

Publisert: 07.08.2011 @ 18:39 Kategori: 33) Min LavKarbo middag Kommentarer: 14 kommentarer
The Cheesecake Factory er kjent for sine ostekaker og jeg har ikke tall på hvor mange forskjellige varianter de hadde listet opp i menyen sin. De hadde til og med to Ostekaker for LavKarbo livsstilen. Helt utrolig tenkte jeg og var på vei til å bestille en deilig LavKarbo Ostekake. Men etter at j...

AHS11: Å spise benmarg...

Publisert: 06.08.2011 @ 20:40 Kategori: 33) Min LavKarbo middag Kommentarer: 5 kommentarer
Jeg skal være helt ærlig. Benmarg er det sykeste jeg har spist. Hvis du ikke liker å spise fettranden på en kotelett, er nok ikke benmarg noe for deg. Det smakte som FETT. Fordi det er rett og slett rent FETT. Nyere forskning viser at våre forfedre spiste benmarg under Stenalderen for å få i seg...
Stikkord: middag benmarg

AHS11: Middag med selveste Loren Cordian

Publisert: 06.08.2011 @ 20:19 Kategori: 33) Min LavKarbo middag Kommentarer: 0 kommentarer
I går spiste vi middag med selveste Loren Cordain, PhD - Colorado State University, Fort Collins. Han holdt foredrag tidligere på dagen om "Origins and evolution of western humen diet". Se mitt innlegg om han Tilstedet fra venstre: Forretningsutvikler i Lille måne forlag, Jens Christian Nordv...

AHS11: Middag i Los Angeles

Publisert: 06.08.2011 @ 17:26 Kategori: 33) Min LavKarbo middag Kommentarer: 0 kommentarer
Dagens middag ble en New York steak med sopp, brokkoli og bønner. I tillegg gikk det med 3 pakker smør og to skåler med bearnaisesaus. Kjøttet var så mørt at det smeltet på tungen. Til middagen ble det to glass med rødvin.
Stikkord: middag

- en lavkarbo dag i Paris

Publisert: 25.07.2011 @ 13:29 Kategori: 33) Min LavKarbo middag Kommentarer: 1 kommentar
Paris er fantastisk. Ønsker å vise noen bilder som er tatt de siste dagene. Endelig fant jeg en serviør som forstod hva smør var så jeg fikk i meg rikelige mengder fett. Jeg glemte nemlig portionspakkene jeg har tatt med fra Norge på hotellet. Chateau filet Bearnaise med ekstra smør... &#...

En natt på hotell...

Publisert: 18.07.2011 @ 19:46 Kategori: 33) Min LavKarbo middag Kommentarer: 3 kommentarer
Kveldens middag spiste jeg på hotellet og frodset i buffen. Dagens middag ble tynne biffskiver med zucchini og aubergine, kyllingspid med løk og paprika og en grønnsalat med tomat, agurk, rødløk og oliven. Jeg elsker oliven. Betjeningen hjalp til med en skål med smør. Ekte smør. Utfordringen e...

Middagen min lørdag 4. juni består av 480 gram krydret filetkotelett av Svin.

Publisert: 04.06.2011 @ 18:53 Kategori: 33) Min LavKarbo middag Kommentarer: 1 kommentar
Middagen min lørdag 4. juni består av 480 gram krydret filetkotelett av Svin.De er stekt i 100 gram ekte Meieri smør sammen med Sjampinjonger. Kotelettene er gratinert med ost og kryddret med Chili Explosion fra Santa Maria. God appetitt! RonnieM ;-)

Brevkurs

OPPSTART NÅ
Lavkarboliv brevkurset passer for deg som ønsker å gå over til et lavkarbo kosthold eller deg som allerede har gått over og trenger motivasjon og kunnskap innen lavkarbo.