Mitt LavKarboLiv (LCHFliv)

Spis det evolusjonen, ikke industrien, har tilpasset oss!

juli 2011 (Mitt LavKarboLiv (LCHFliv))
leser bloggen akkurat nå! Les om bloggens historie her!

STARTSIDEN

Bloggens historie

Ronnie W. Mathisen

Mitt navn er Ronnie W. Mathisen, jeg er 40 år og startet kampen mot kiloene 1. januar 2010. Den gangen veide jeg 110 kg. Kampen startet med å spise mer grovt brød, frukter og det vi blir informert om skal være sunt. Etter 3 måneder uten gode resultat den 23. mars 2010, startet jeg med LavKarbo som snudde alt på hodet. Og heldigvis for det. Nå holder jeg foredrag, veileder mennesker i samme situasjon og blogger om mitt LavKarboLiv. RonnieM ;-)

Kontakt meg på: ronnie.m@thisen.com

Follow LavKarboLiv on Twitter

Widgets

Arkiv mned: juli 2011

Lunsj i Oslo

Publisert: 30.jul.2011 @ 18:28 Kategori: 32) Min LavKarbo lunsj Kommentarer: 3 kommentarer
Under dagens lunsj koste jeg meg på Kjøkken og bar i Møllergata i Oslo Det ble en Fransk omelett med Brie, Champignon og salat til kr 115,-. Jeg har aldri spist Bri på omelett før, men det kan an...

Ukes blogger hos Lille måne forlag!

Publisert: 30.jul.2011 @ 00:13 Kategori: 52) Omtale i andre blogger Kommentarer: 2 kommentarer
I går ble jeg kåret til ukens blogger hos Norges største forlag innen mat og helse, Lille måne forlag. Det er en stor ære for meg å bli dette da jeg kun har blogget i 8 uker. Tusen takk til Tina E...

Fet Ronnie i Paris

Publisert: 29.jul.2011 @ 12:25 Kategori: 03) Min vektreduksjonsreise Kommentarer: 2 kommentarer
Snublet over et bildet som er tatt i Paris forrige gangen jeg var der i mai 2005. Dette var ikke mens jeg var på mitt feteste. Men langt fetere enn jeg er nå... Og det føles såååå godt!

- en lavkarbo dag i Paris

Publisert: 25.jul.2011 @ 13:29 Kategori: 33) Min LavKarbo middag Kommentarer: 1 kommentar
Paris er fantastisk. Ønsker å vise noen bilder som er tatt de siste dagene. Endelig fant jeg en serviør som forstod hva smør var så jeg fikk i meg rikelige mengder fett. Jeg glemte nemlig portionsp...

Vi møtte fanklubben til Thor Hushovd i Paris

Publisert: 25.jul.2011 @ 12:47 Kategori: 99) Diverse uten kategori Kommentarer: 0 kommentarer
Under årets Tour de France snublet vi over en hel gjeng normenn i Paris. Det var norske flagg over alt. Og stemningen var så høy. At det var tusner av normenn der, er ikke en overdrivelse... He...

Lunsj i Paris

Publisert: 25.jul.2011 @ 12:13 Kategori: 32) Min LavKarbo lunsj Kommentarer: 0 kommentarer
Er ikke imponert over maten i Paris. Så i dag ble det en enkel løsning. - En kebab. I Paris er det kebabsjapper over alt. Så veien er ikke lang for å få seg en lettvint lunsj. Kjøttet var så godt...

Passert 4000 visninger på YouTube...

Publisert: 24.jul.2011 @ 11:31 Kategori: 50) Topplister, lesere og visnin Kommentarer: 8 kommentarer
I dag passerte intervjuet kostdoktorn gjorde av meg i Säffle (Sverige) 4000 visninger. Det er en enorm tilfredstillelse. Om jeg har endret livet til én person er jeg fornøyd. Søker du på ordet LAV...

Vin i Paris

Publisert: 23.jul.2011 @ 17:29 Kategori: 22) Lavkarbo og TRENING Kommentarer: 1 kommentar
Dagens inntak, en flaske La Motte 2008 En flaske og to glass... RonnieM
Stikkord: vin

Sørgebånd i Paris

Publisert: 23.jul.2011 @ 16:07 Kategori: 99) Diverse uten kategori Kommentarer: 2 kommentarer
Sender en hilsen fra Paris til Oslo og moderlandet. Jeg har byttet ut fin-klær med Norge trøye og sørgebind for å hedre de omkommende deres pårørende og de som var vitne til terror handlingen i Os...

Omtale av 56kilo.se

Publisert: 23.jul.2011 @ 12:06 Kategori: 52) Omtale i andre blogger Kommentarer: 0 kommentarer
Mens jeg satt på hotellet i Paris i morges surfet jeg litt rundt om kring. Jeg kom over bloggen til fembarnsmoren, jojoslankeren Åse fra 56kilo.se. Hun skriver om intervjuet Andreas "kostdoktorn.se...
Stikkord: omtale blogger

Uten bacon i Paris

Publisert: 23.jul.2011 @ 11:36 Kategori: 30) Min LavKarbo frokost Kommentarer: 0 kommentarer
Ble litt skuffet over frokosten i dag på hotellet i Paris. No scramble egg and no bacon. :-( Selv om frokosten ble en utfordring ble jeg god og mett. I tillegg fylte jeg bukselummene fulle av sm...

Dagens lunsj i Paris

Publisert: 22.jul.2011 @ 17:37 Kategori: 32) Min LavKarbo lunsj Kommentarer: 1 kommentar
Paris startet med dårlig vær. Det regner og regner... Så vi dro for å spise lunsj. Jeg bestillte en Entrecote med løk. Smakte deilig men fikk ikke noe smør. Når jeg spurte om det fikk jeg margarin...

Smør i portionspakker til Paris

Publisert: 22.jul.2011 @ 15:30 Kategori: 99) Diverse uten kategori Kommentarer: 2 kommentarer
Jeg sitter på Gardermoen og venter på flyet som skal ta meg til Paris. Jeg skal ned å oppleve siste etappe av Tour de Frace. Vil Hushovd eller Boasson Hagen vinne? Norgestrøyer er innkjøpt og fla...

LCHF is the shit

Publisert: 21.jul.2011 @ 22:18 Kategori: 12) Videosnutter på YouTube Kommentarer: 3 kommentarer
LCHF, the new revolutionary Scandinavian diet. This is an ordinary day..

Søketrend på Google

Publisert: 21.jul.2011 @ 09:13 Kategori: 99) Diverse uten kategori Kommentarer: 0 kommentarer
På morgenen i dag gjorde jeg et avanset søk på Google sin søkestatistikk. Jeg blesåglad over resultatet jeg kom frem til. Det viser seg at søk etter LavKarbo har en vekst i eksplosjon de siste mån...
Stikkord: lavkarbo googlesøk

Stor debatt om mine blodsukker tester hos kostdoktorn.se

Publisert: 20.jul.2011 @ 16:47 Kategori: 52) Omtale i andre blogger Kommentarer: 1 kommentar
Etter at Andreas Eenfeldt kjent som kostdoktorn.se la ut mine blodsukker målinger er det nå stor debatt på bloggen hans om PepsiMax og hva Aspartam gjør med blodsukkeret. Jeg ønsker å trekke frem ...

Barn elsker smør!

Publisert: 20.jul.2011 @ 03:51 Kategori: 21) Barn og kosthold Kommentarer: 2 kommentarer
Gir du barn ekte smør spiser de det, de elsker det. Smør inneholder 82 gram fett pr 100 gram. Gir metthet og påvirker ikke blodsukkeret. Fett inneholder 8,9 Kcal mens sukker inneholder 4,...
Stikkord: lchf smør barn lavkarbo

Nr 46 i landet...

Publisert: 20.jul.2011 @ 03:38 Kategori: 50) Topplister, lesere og visnin Kommentarer: 1 kommentar
Hey, lavkarboliv er topp 46 leste blogg. Og min første opptreden på topp 100 listen. For å være helt ærlig så synes jeg det var kjempe fint her, på listen altså. hehe. Tusen takk for alle sidevisn...

Intervjuet av kostdoktorn

Publisert: 20.jul.2011 @ 03:23 Kategori: 52) Omtale i andre blogger Kommentarer: 2 kommentarer
Andreas Eenfeldt intervjuet meg på LCHF campingen 2011. Mandag la han ut intervjuet på bloggen sin kostdoktorn.se Kostdoktorn.se er skandinavias største helseblogg og har tietalls tusner med leser...

Enkel frokost på hotell

Publisert: 19.jul.2011 @ 11:13 Kategori: 30) Min LavKarbo frokost Kommentarer: 5 kommentarer
Dagens forkost ble veldig enkel. Når man har booket inn på hotell er frokosten en ren nytelse. Bare og plukke godsakene. Frokosten ble eggehakk med bacon, masse bacon og en stekt tomat gratinert m...

En natt på hotell...

Publisert: 18.jul.2011 @ 19:46 Kategori: 33) Min LavKarbo middag Kommentarer: 3 kommentarer
Kveldens middag spiste jeg på hotellet og frodset i buffen. Dagens middag ble tynne biffskiver med zucchini og aubergine, kyllingspid med løk og paprika og en grønnsalat med tomat, agurk, rødløk og...

Videointervjuet i Säffle Sverige av selveste kostdoktorn!

Publisert: 18.jul.2011 @ 10:50 Kategori: 03) Min vektreduksjonsreise Kommentarer: 4 kommentarer
Under mitt opphold på årets LCHF camping i Säffle ble jeg videointervjuet av selveste dr. Andreas Eenfeldt. Eenfeldt innehar skandinavias største helseblogg: kostdoktorn.se Hør meg snakke om min v...

Banan vs Bringbær

Publisert: 17.jul.2011 @ 08:37 Kategori: 21) Barn og kosthold Kommentarer: 5 kommentarer
Etter forelesning av Monique Lifezone.se Forslund om barn og kosthold, tenker jeg meg om to ganger når jeg kjøer mat og snaks til min sønn på 6 år. Han er ikke overvektig, men jeg ønsker å gå ned p...

Lage hull i egget

Publisert: 17.jul.2011 @ 00:14 Kategori: 30) Min LavKarbo frokost Kommentarer: 1 kommentar
Hver gang jeg koker egg, lager jeg alltid et lite hull i bunnen på egget. På den måten hindrer jeg at egget sprekker. Det får ingen effekt på koketiden ei heller smaken på egget. Det blir helt en...

LavKarbo-frokost på Camping uten innlagt vann

Publisert: 16.jul.2011 @ 09:51 Kategori: 30) Min LavKarbo frokost Kommentarer: 4 kommentarer
Frokosten i dag bød på noen utfordringer. Vi har nå flyttet inn i ei hytte uten vann. Store utfordringene var det dog ikke. Så lenge vi har to stekeplater. Og det var akkurat det som var her. En ti...

Slowburn i ferien

Publisert: 15.jul.2011 @ 21:23 Kategori: 22) Lavkarbo og TRENING Kommentarer: 0 kommentarer
Jeg ha så smått begynnt å trene. .Har jo akkurat fjernet 32 kg fett, så det er lettere å trene nå. Jeg ville tro at det er mye lettere å få markante muskler nå som fettet er borte. Slowburn går ut ...

Barn og kosthold

Publisert: 15.jul.2011 @ 10:38 Kategori: 30) Min LavKarbo frokost Kommentarer: 20 kommentarer
Min gode svenske venninne Monique "lifezone.se" Forslund foreleser om kosthold og barn. Etter å ha hørt på henne i Saffle bestemte jeg meg for å redusere karbohydrat inntaket for min sønn....

Nr 1 på topplisten 40+

Publisert: 15.jul.2011 @ 00:12 Kategori: 50) Topplister, lesere og visnin Kommentarer: 19 kommentarer
I går ble lavkarboliv.no topplistet til nr 1 for 40+. Jeg er kjempe stolt over at så mange ønsker å lese om mit lavkarboliv. Siden starten av juni har jeg hatt over 20.000 sidevisninger. Noe som gi...

Baconkunst á la Krabbe

Publisert: 14.jul.2011 @ 20:24 Kategori: 30) Min LavKarbo frokost Kommentarer: 3 kommentarer
I dag ble det laget kunst under stekingen av baconet. Min sønn på 6 år synes det ligner en Krabbe. Hva synes du det ligner på? RonnieM

Julen 2009 vs Julen 2010

Publisert: 12.jul.2011 @ 23:42 Kategori: 03) Min vektreduksjonsreise Kommentarer: 14 kommentarer
Så ille var det til slutt. Julen 2009 (bilde under) står igjen som et vagt minne. På dette bildet veide jeg 110+ og innså ikke på det tidspunktet at noe var galt, veldig galt. Det var først uker s...

Overgangen til nytt design gikk ikke helt etter planen.

Publisert: 12.jul.2011 @ 12:46 Kategori: 99) Diverse uten kategori Kommentarer: 6 kommentarer
Overgangen til nytt design gikk ikke helt etter planen. Men etter litt re-koding skal alt være oppe å gå nå. Fint omdu vil gi megris og ros om designet, slik at jeg kan utvikle det i riktig retnin...

Nytt design i dag!

Publisert: 12.jul.2011 @ 08:30 Kategori: 99) Diverse uten kategori Kommentarer: 3 kommentarer
I dag postet jeg mitt nye design på lavkarboliv.no. Kom gjerne med ris og ros slik at jeg kan forbedre designet. Vennlig hilsen, RonnieM

H2O - Vann med vitaminer

Publisert: 11.jul.2011 @ 15:42 Kategori: 99) Diverse uten kategori Kommentarer: 5 kommentarer
Under min tur i Sverige kom jeg over to drikker som fattet min interesse hos helsebutikken life. Vann med vitaminer. Citron & Lime (naturliga aromer uppfriskande), Sammenättning (MG/L) Väteka...
Stikkord: lavkarbo drikke

Min LavKarbo lunsj i dag!

Publisert: 11.jul.2011 @ 12:59 Kategori: 32) Min LavKarbo lunsj Kommentarer: 5 kommentarer
Min LavKarbo lunsj i dag ble en 290 gram hamburger med firedobbel ost uten brød. Men med tomat, agurk, rødløk, salat og jalapeno. Og masse bearnaise... Det var gigg! Om du skulle ta turen innom N...

Nytt nr av VOF i butikken!

Publisert: 11.jul.2011 @ 10:09 Kategori: 23) Lavkarbo Bøker Kommentarer: 2 kommentarer
Helsebladet VOF vitenskap og fornuft står i hyllen på Narvesen Lillestrøm jbst. Overskriftene på forsiden: Hvorfor sliter brana våre? Årsaker til og løsninger på læreansker Epigenetikk: Dine g...

Omtale av superblogger Monique Forslund - LifeZone bloggen!

Publisert: 10.jul.2011 @ 21:25 Kategori: 52) Omtale i andre blogger Kommentarer: 2 kommentarer
Under mitt opphold i Karlstad ble jeg invitert av kostdoktorn.se Andreas Eenfeldt til å trene Body by Science. Med oss var superblogger Monique Forslund fra LifeZone. For en treningsøkt. Jeg er stø...

Omtale hos kostdoktorn.se Sveriges mest besøkte blogg!

Publisert: 10.jul.2011 @ 21:21 Kategori: 52) Omtale i andre blogger Kommentarer: 3 kommentarer
Under mitt opphold i Karlstad (Sverige) ble jeg invitert til å trene Body by Science av selveste kostdoktoren Andreas Eenfeldt. Jeg har beskrevet hva ideen om Body by Sicens innebærer i et annet bl...

Omtale av LifeZone bloggen, Monique Forslund

Publisert: 10.jul.2011 @ 21:00 Kategori: 99) Diverse uten kategori Kommentarer: 0 kommentarer
I forbindelse med Superblogger Monique Forslund sitt 40 årslag ble jeg invitert til hennes selskap. Et riktig Flower Power Garden Party! Det var derfor veldig hyggelig å bli omtalt i hennes blogg ...

Body by Sciens med Andreas Eenfeldt (kostdoktorn.se) og Monique Forslund (LifeZone.se)

Publisert: 10.jul.2011 @ 11:31 Kategori: 99) Diverse uten kategori Kommentarer: 2 kommentarer
Lørdag klokken 13:00, Karlstad, Sverige. Sveriges største blogger Dr Andreas Eenfeldt kjent som kostdoktorn inviterte meg til trening på Sats midt i byen. Sammen oss var også superbloggeren innen ...

På lunsj med Andreas Eenfeldt hans sambo Kristin og Monique Forslund

Publisert: 09.jul.2011 @ 23:38 Kategori: 99) Diverse uten kategori Kommentarer: 1 kommentar
Dagens lunsj hadde vi på taket på Via Appia. Hvilken fantastisk utsikt! Her sitter vi Ronnie W. Mathisen (meg), super bloggeren innen LCHF (LavKarbo) Monique LifeZone, kostdoktorn Andreas Eenfel...

Flower Power Garden Party i Karlstad!

Publisert: 09.jul.2011 @ 22:48 Kategori: 99) Diverse uten kategori Kommentarer: 2 kommentarer
Super blogger innen LavKarbo (LCHF) Monique LifeZone arrangerte et Flower Power Garden Party for å feire sine fyldte 40 år. Jeg ble invitert og tok turen fra Maura til Karlstad i helgen. Monique ha...

Baket LavKarbo knekkebørd på fire stjernes Elite Hotels of Sweden

Publisert: 09.jul.2011 @ 21:39 Kategori: 99) Diverse uten kategori Kommentarer: 1 kommentar
Jeg ble invitert på superblogger innen LavKarbo (LCHF) Monique LifeZone, sitt 40 års Flower Power Garden Party i helgen. Gaven til Monique skulle være en del av et stort koltbord. Men hvordan skal ...

Bilen trenger bensin som kroppen trenger fett.

Publisert: 08.jul.2011 @ 18:57 Kategori: 99) Diverse uten kategori Kommentarer: 4 kommentarer
Jeg er på vei til Karlstad for å feire min gode venninne, og superbloggeren innen LCHF LifeZone, Monique Forslund 40 årsdag! Hun inviterte meg til sitt Flower Power Garden Party. Til festen kommer ...

- Du kan yte topp på nær null karbohydrater

Publisert: 07.jul.2011 @ 00:27 Kategori: 06) Lavkarbo i AVIS Kommentarer: 1 kommentar
Ernæringsfysiolog dr. philos. Dag Viljen Poleszynski har blitt intervjuet av Line Kaspersen i Dagens Næringsliv 04.07.2011. Les artikkelen Bridra gjerne med kommentarer... RonnieM

Publisert: 06.jul.2011 @ 12:41 Kategori: 03) Min vektreduksjonsreise Kommentarer: 4 kommentarer
For første gang har jeg kommet inn i en størrelse small på over 20 år... Det føles deilig ;-)RonnieM

Big FAT lies

Publisert: 05.jul.2011 @ 21:45 Kategori: 12) Videosnutter på YouTube Kommentarer: 1 kommentar
På 1950 tallet manipulerte Ancel Keys en rapport som viser at økt fettinntak ville gi økt kolesterol og at økt kolesterol forårsaket hjerteinfarkt. Som belønning får han en hel verden til å få livs...

For første gang viser min vekt noe på 70-tallet på mange mange år...

Publisert: 05.jul.2011 @ 12:24 Kategori: 03) Min vektreduksjonsreise Kommentarer: 12 kommentarer
Kun en gang i mitt liv har vekten vist 79,2. Jeg må nok ha vært rundt 19-20 år... Dette er en veldig stor tilfredstillelse og mitt 3. og siste mål er oppnådd. Veien videre blir å stabilisere vekten...

2011 07 05 Artikkel i Saffle tidningen om LCHF Campingen 2011

Publisert: 05.jul.2011 @ 01:13 Kategori: 06) Lavkarbo i AVIS Kommentarer: 0 kommentarer
 LCHF-camping lockade många till Duse udde SÄFFLE Besökare från Sverige, Norge och Finland Ett 90-tal personer campade under den gångna helgen på Duse udde camping. Temat för ...

Omtale av superblogger Monique Forslund - LifeZone

Publisert: 04.jul.2011 @ 13:07 Kategori: 52) Omtale i andre blogger Kommentarer: 3 kommentarer
Under årets LCHF camping holdt jeg et foredrag om mitt LavKarboLiv i Säffle i Sverige. Superblogger Monique Forslund fra LifeZone omtalte gjengen som DreamTeam... Jeg er stolt! På bildet er Sten S...

Omtale av Skandinavias største LavKarbo-blogger, kostdoktorn.se

Publisert: 04.jul.2011 @ 12:57 Kategori: 52) Omtale i andre blogger Kommentarer: 0 kommentarer
Den 30. juni dro jeg på LCHF magasinets LCHF Camping 2011 i Säffle i Sverige. Der holdt jeg et innlegg om mitt LavKarboLiv sammen med Bl.a. Sten Sture Skaldeman, Kostdoktorn Andreas Eenfeldt og sup...

LCHF Dream Team!

Publisert: 04.jul.2011 @ 02:43 Kategori: 10) Kurs og konferanser Kommentarer: 2 kommentarer
Sten Sture Skaldeman, Monique Forslund, Andreas Eenfeldt, Ronnie W. Mathisen. Dette var det helt fantastisk å være en del av. For en kjempe gjeng! Vi skal forandre verden... ;-) Se deres hjemmes...

Foreleserne på LCHF Campen 2011

Publisert: 04.jul.2011 @ 02:40 Kategori: 10) Kurs og konferanser Kommentarer: 0 kommentarer
Forran: Olle Holmqvist og Monique ForslundTil venstre: Sten Sture Skaldeman, Ronnie W. Mathisen (meg), Per Wikholm, Andreas Eenfeldt, AnnSofi, Tommy Runesson, Bosse. For en fantastisk gjeng! A...

Tommy Runesson har redusert halvparten av sin vekt!

Publisert: 04.jul.2011 @ 02:35 Kategori: 11) Suksess historier Kommentarer: 7 kommentarer
Tommy Runesson vakte stor oppsikt under årets LCHF Camping i Säffle 2011. Han kunne fortelle at han har gått ned halve sin vekt med LavKarbo siden 6. september 2009 uten å være sulten eller fysen p...

Forelesning på LCHF Camping 2011

Publisert: 04.jul.2011 @ 02:19 Kategori: 10) Kurs og konferanser Kommentarer: 0 kommentarer
Sten Sture Skaldeman var første man ut og snakket om "Hvorfor går jeg ikke ned i vekt". Ca 100 personer i salen fulgte nøye med. Tommy Runesson har gått ned halve sin kroppsvekt på LCHF siden 6...

Felles grilling på Duse Udde camping under LCHF Camping 2011

Publisert: 04.jul.2011 @ 01:40 Kategori: 10) Kurs og konferanser Kommentarer: 3 kommentarer
LCHF magasinet arrangerte fellesgrilling med trubadurer og ekstra lange langbord. Min søster Wendy stod for grillingen. Hun er ekspert på det! Deilige kjøttstykker ligger og koser seg på grille...

Zumba med Monique på LCHF Camping 2011

Publisert: 04.jul.2011 @ 01:05 Kategori: 10) Kurs og konferanser Kommentarer: 0 kommentarer
Monique Forslund stod for Zumbatrening under LCHF treffet på Duse Udde camping. Akkurat når Monique startet Zumba treningen kom solen. Store og små Zumbadansere stor-koste seg. Etter tren...

LCHF Camping 2011 Säffle Sverige

Publisert: 01.jul.2011 @ 20:56 Kategori: 10) Kurs og konferanser Kommentarer: 7 kommentarer
LCHF magasinet i Sverige arrangerer sin årlige LCHF Camping i år på Duse Udde Camping i Sverige like ved Karlstad. Jeg fikk muligheten å holde mitt første foredrag om mitt LavKarboLiv. Jeg...

Brevkurs

OPPSTART NÅ
Lavkarboliv brevkurset passer for deg som ønsker å gå over til et lavkarbo kosthold eller deg som allerede har gått over og trenger motivasjon og kunnskap innen lavkarbo.